Khamis, Oktober 11, 2012

Lawak!! Makwe Yang Terlalu Jujur....





Sepasang pakwe-makwe tengah memandu di highway Seremban  telah di tahan sepasukan polis.

pakwe : ada apa masalah encik ?

polis : anda di dapati memandu melebihi 110km
pakwe : mana ada encik,saya cuma pandu dalam 100km jer mungkin meter saya rosak kot..
makwer : abang tak baik tipu polis tue tadikan abang pandu lebih dari 150km

polis : saya juga akan saman encik kerana lampu brek encik tidak berfungsi.
pakwe : yeker lampu brek saya tak berfungsi? saya tak perasaan encik minta maaf,nanti saya pergi bengkel saya betulkan.
makwe: abg..kan abg dah tahu lampu tue rosak 2 minggu lepas..saya sendiri beritahu abg.

polis: saya juga akan saman encik atas sebab encik tak memakai tali pinggang keledar.
pakwe: saya baru jer bukak encik masa encik tahan saya tadi.
makwer : abg nie..kan abg tak pernah pakai tali pinggang keledar tak baik tipu encik Polis nie..

si pakwe yang tak tahan dengan kerenah makwenye dan dia terus melenting.

pakwe : diam ler ko,semua ko beritahu polis!!! ko nak aku kena saman apa?? lurus banggang betul la ko bengong tol la,aku tepok paler ko kang.


Oleh kerana encik polis tue takut berlakunya gaduh antara pakwe dan makwe td, encik polis tue pun pergi mendekati pasangan tersebut dan terus bertanye pada makwe td:

polis : cik,,selalu ker PAKWE marah cik macam nie??
MAKWER : tak lah.. Dia jarang marah saya..kalau marah pun masa dia ISAP GANJA jer…



1 comments:

NAKO berkata...

BENGONG PUNYE MAKWE. MMG LAWAK. TERBAEK

Catat Ulasan

Artikel Menarik Hari Ini :-